maandag 27 oktober 2014

KCW dag 6 en 7: de Millie Duizendvoet-trui


Op dag 6 en 7 werkte ik een trui voor Wout af. Ik vond mijn inspiratie qua kleuren in het boek "Millie Duizendvoet" (Stijn Moekaars & Frank Daenen); de eekhoorn in dat boek heeft een prachtige sjaal met bruin & oranje...


Als patroon gebruikte ik de kaptrui uit "Stof voor durf-het-zelvers" in maat 110-116 (zoals hier en hier). In plaats van een kap of een gewone kraag, zette ik er een bompakraag aan - op goed geluk gesneden. Op de foto's lijkt het oranje precies wel feller dan in het echt.


Stof trui: fabrieksverkoop Balko-Ballière
Boordstof: Lylytex 

Vierde en laatste project van deze KCW: check. Ik ben heel content dat ik meegedaan heb; de vier gemaakte kledingstukken zijn goede aanwinsten in de kinderkleerkasten. Dat mijn huis ondertussen herschapen is tot een stort, nemen we er maar bij...   

6 opmerkingen:

  1. Ooh een mooie afsluiter! En hier ook een strort nu hoor ;) Maar zooo blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee om die kraag zo te doen! mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe trui ! En die kraag is zeer goed gelukt , hé ?
    Ik ben nog het meest verliefd op de stof van de trui <3
    Groetjes , Mie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kraag, dat maakt het een heel andere trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai kei schone trui. En tof met die kraag zo!

    BeantwoordenVerwijderen