zondag 11 mei 2014

Kot kot kot kedei!


Een half jaar geleden vond Wout gezelschapsspelletjes alleen maar leuk als hij won. Ondertussen is hij oud genoeg om te verstaan dat iedereen kan winnen en verliezen, en geniet hij van het spel op zich. Ik speel graag en vaak mee, het feit dat mijn grootouders zaliger een speelgoedwinkel hadden zal daar misschien wel voor iets tussenzitten (al herinner ik me daar niets meer van - ik was twee toe die dichtging).

We waren dus erg blij toe we het Kippenspel van Janod mochten testen van Speelgoed Kiki .


Het spelbord bestaat uit enkele puzzelstukken die eerst in elkaar moeten worden gezet. Wout bouwt graag, en ging dus enthousiast aan het puzzelen.


Wij kenden het merk Janod al (duurzaam speelgoed!), en zijn ook bij dit spel fan van de mooie kleuren en de kwaliteit van de houten pionnen & dobbelsteen. 


Het kippenspel is een soort ganzenbord met een twist. De factor 'geluk met de dobbelsteen' bepaalt wie wint, en daardoor blijft het spel spannend tot het einde. Een gemiddeld spelletje duurt 10-15 minuten, afhankelijk van je dobbelgeluk. 



Nog op zoek naar leuk & duurzaam speelgoed? Klik dan door naar de site van speelgoed Kiki...

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de tip! Ik kende het merk nog niet, maar ik probeer het zeker en vast eens uit bij een volgende kado-gelegenheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mieke, wat ook een zeer leuk spel is, is 'Knappe Koppen'.
    Miel doet dit zeer graag. Het doel is niet echt om te winnen, maar vooral om de vraagjes op de kaarten uit te proberen!

    groetjes
    Lien

    BeantwoordenVerwijderen