maandag 28 april 2014

Getest & goedgekeurd: Lotta

Na de Lua van Straight Grain, mocht ik ook de Lotta, het nieuwe patroon van Compagnie M., uittesten.
 
Ik maakte mijn testversie in maat 18 maanden. Ik gebruikte gewafeld katoen (katoen piqué) voor de buitenkant en een katoentje als voering. Om het turkoois wat te doorbreken, koos ik voor fuchsia KAM-snaps en paspel. 

Katoen piqué: markt
Voering: Stoffenspektakel, een restje van deze projecten

Ik maakte een versie met diagonale zakken en een knopensluiting, maar in het patroon zijn ook heel wat andere opties mogelijk: afwerking met een blinde rits, zakken in de zijnaad, opgestikte zakken, ingezette mouwen, ... Dat is echt een troef van de patronen van Marte: ze zijn zo veelzijdig!


Fien zal wel nog wat moeten groeien vooraleer ze erin kan; het jurkje komt voor mijn 9-maander nu nog tot aan de grond...

Ook een Lotta maken? Klik dan hier om naar de website van Marte te gaan.

9 opmerkingen:

  1. Die wafelstof is super origineel! Ik bestelde vandaag het patroontje, het kriebelt al om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel schone versie! <3 de wafelstof... welke markt ga jij? toevallig in oostvlaanderen? :-) niet makkelijk te vinden zo'n stofje. ik kijk uit naar de "aan" versie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga naar de donderdagmarkt in Oudenaarde. Die verkoper heeft die gewafelde stof in heel veel verschillende kleuren, ik kocht deze en ook donkerblauw en groen en betaalde 8€ per meter.

      Verwijderen
  3. mooie versie :) ik werk ook graag met wafeltjesstof en maakte er de jackie mee van ienemiene maar dit brengt me wel op ideetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen