zondag 17 november 2013

Recykleren 3.0

Dit bericht is het startschot van Recykleren editie 2013. Ik kreeg van velen de reactie "dat ze eigenlijk niet echt stoppen met recykleren de rest van het jaar". Fantastisch toch? Desalniettemin willen we ook dit jaar gedurende de Recykleer-14-daagse naai-, brei- en haakprojecten op basis van gebruikte kledij, huishoudtextiel en restjes nog eens extra in de kijker zetten.



Vanaf morgen hebben we iedere dag een gast-blogger op bezoek. Accessoires, kledij, huisdecoratie, speelgoed: het komt allemaal aan bod. Er zijn heel eenvoudige projecten, maar er zit ook indrukwekkend puzzelwerk bij.  Voor elk wat wils dus.

Het grootste doel van de 14-daagse is mensen aanzetten ook te recykleren, want iedereen kan dat! Mest dus je kasten uit, haal eruit wat je niet meer draagt en geef dat textiel een tweede leven. Ecologisch, economisch, creatief: wat je motivatie is, maakt niet uit.

Inspiratie nodig? Kijk eens op Pinterest, waar de recykleerideeën volgens grondstof staan gerangschikt.

Iets gerecykleerd? Laad je foto's op in de Flickr-pool, en laat ons meegenieten van je creaties! Blog erover wanneer je zelf een blog hebt, zodat je op jouw beurt mensen inspireert.


Vanavond krijgen jullie van mij al een post over een recykleer-project dat welgeteld 2 minuten duurde.

We hopen van harte dat jullie 14 dagen lang mee-recykleren!

10 opmerkingen:

  1. Mijn eerste recykleerproject werd al gepost. Ik kijk al uit naar de gastbloggers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mee, ik blog de komende 2 weken over mijn recykleer projectjes! :) Niet elke dag één, dat gaat me niet lukken.... Mijn eerste projectje heb ik al gepost. http://dekawear.blogspot.nl/2013/11/r14d-1-tutorial-wijnglas-onderzetters.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop ook actief mee te doen, in gedachten heb ik al ontzettend veel gerecykleerd. Morgen maar eens ergens de schaar in zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kijk ook al uit naar de gastbloggers! en ik recycleer ook het hele jaar door: ideaal om te leren naaien: ik doe het zo veel mogelijk met wat ik in huis heb, en verbiedt mezelf om een hele stoffenstapel te kopen, alvorens ik echt kàn naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je recycle idee leuk ,ik ben nu zelf ook begonnen met recycle.
    9niet dat ik snel iets weggooi )
    Ik hoop meer mensen aan te sporen voor dit idee daarom heb ik een link geplaatst naar je blog.

    http://milanirules.blogspot.nl/2013/11/recycle.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! Ik probeer nog een nieuw recykleerprojectje te maken deze veertien dagen maar postte alvast een paar oudere recyclagestukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een heel klein recykleer-projectje gedaan (zie blog). Hoop dat het nog gaat lukken om wat anders te gaan maken in deze drukke tijden. Zo leuk om de andere projecten te bekijken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Boomie,

    Inmiddels staat de tas die ik van de oude spijkerbroek van mijn vriend heb gemaakt op mijn weblog (met drie verschillende foto's: ik kon niet kiezen). Uiteraard heb ik ook naar jouw blog verwezen!
    http://irislappendeken.tumblr.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola, ik zag deze week je oproep tot recyclage. Ben zelf ook begonnen aan een projectje maar ik lees nu dat jou actie afloopt... Vrees dat ik onmogelijk nog voor het weekend mijn werkje kan afmaken. Kan ik volgende week nog iets insturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deelgenomen, eerste keer maar vanaf nu ga ik zeker meer recycleren. :)

    BeantwoordenVerwijderen