vrijdag 6 januari 2012

Mijn zoon draagt meisjeskleren

Ik beken: ik heb een zwak voor streepjes. Altijd al gehad. In winkels worden mijn ogen automatisch naar de streepjes toegetrokken. Zo zag ik dit t-shirtje tijdens de solden voor geen geld in de meisjesrekken hangen.

meisjest-shirt

Streepjes. Blauw met rood. Zeker 10 minuten heb ik staan twijfelen want komaan, wie koopt nu meisjeskleren voor een jongen? En 't was nogal duidelijk een meisjesstuk want de hals had een aantal sierplooitjes én onderaan stonden er lelijke zilveren hartjes op. Maar die streepjes! Blauw met rood! Die kon ik toch niet laten liggen? U ziet het: ik kon het inderdaad niet laten liggen.

Maar er moest dus iets gebeuren met die hals. Een V? Een ronde nek? Een blik op mijn breimand bracht mij dit idee: een bompakraag! Ooit begon ik aan deze pull (die nog altijd niet werd afgewerkt), met sjaalkraag. Een bompakraag dus! Ik tekende de uitsparing met stift op de t-shirt, en begon te knippen.

hals

De stof voor de kraag knipte ik uit een vrouwentopje: een volledig recyclageproject dus.

boord

De oplossing voor de zilveren hartjes? Afknippen! En het onderste deel van het blauwe topje eraan stikken.

jongenspull

Et voilà: twee vrouwenstukken = 1 jongensstuk. Volgens mij is het mannelijk genoeg en mag hij ermee buiten komen. Nu alleen nog even wachten tot hij erin kan...

16 opmerkingen:

  1. Ach mannenkleren, vrouwenkleren, wat maakt het uit. Het is een super leuk en mooi project! Heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi!!!!!!
    ooit zag ik een peuterkleedje in een prachtige stof, "kopen" zei mijn creatieve zelve, "ik maak daar wel een kruippakje van"
    eens thuis vond mijn man het zo'n zonde om erin te gaan knippen dat we besloten dat onze zoon een dochter werd
    (dat dacht iedereen toch al met zijn lange witte haartjes)

    hoe geëmancipeerd kan een jongen zijn?!?!?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, maar dat is echt super geassembleerd ... zeggen ze dat zo ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel knap, deze ga ik ook eens proberen op volwassenenformaat, nice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel geslaagd! Veel beter zelfs dan het origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw! Dat is echt wel een geweldige metamorfose! En meisjeskleren, dat is zo erg nog niet. Mijn dochter draagt ook soms (gepimpte) jongenskleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, tof, inderdaad veel mooier dan wat het was!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. veel mooier dan de originele! die hartjes passen daar helemaal nie bij! jouw versie is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Dat zijn ook mijn lievelingskleuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar mag hij zeker mee buiten komen! Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar allez zeg, zo goed gevonden! Heel mooi en het is is zeker jongensachtig genoeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. in mijn volgend leven ga ik leren naaien! ;) super shirtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is het du!idelijk zichtbaar (gezichtje en/of haartjes) een jongen, en draagt hij meisjeskleren bv een jurk, dan word die nu weleens uitgelachen, of nagewezen.
    Ik denk dan, zijn de mensen vergeten dat
    1) Net als de meisjes, en vrouwen pakweg 50 jaar geleden, toen die begonnen zijn met het dragen van jongenkleren, / mannenkleding.
    2) er een tijd geweest is dat iedereen een jurk droeg,
    3) tot halverwege vorige eeuw de jongetjes ook een jurkje droegen?
    4) het beter is om als jongen een jurk te dragen dan naakt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen