maandag 21 maart 2011

Een hoop t-shirts...

... dat was het.

Nu is het: een hoop broekjes.

In mini-formaat (om uit te delen)...

... en in maxi-formaat (voor de zoon).

Ik maak zelden meer dan 3 keer hetzelfde, tenzij het maken per stuk niet meer dan 10 minuten in beslag neemt. En dat is het geval bij deze broekjes; ik kan er dan ook precies niet genoeg van krijgen.

Een echte modetopper zullen ze niet worden, maar ze zijn wel ideaal om op een zondagmorgen in een weide achter de kippen te lopen...

11 opmerkingen:

  1. Tof! En hoe maak je zoiets? Kunnen mijn jongens in de lente/zomer ook gebruiken! Dan heb ik precies nooit broeken genoeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatttig bazeke, en met die broekjes kan hij tenminste ravotten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor al die broekjes, en de kleintjes vormen een mooi zonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ideaal die broekjes zo ging ik er ook voor mijn zoon maken, lekker makkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ vé: Je neemt een oude t-shirt (binnenstebuiten) en een patroon van een broekje. Dan leg je het patroon zo dat de onderkant van de t-shirt overeenkomt met wat de onderkant van de broekspijpen zal worden. Zo hoef je de pijpen al niet te zomen. Daarna knip je het patroon uit de t-shirt; aangezien je door de voor- en achterkant knipt, heb je automatisch alles dubbel.
    Indien je geen patroontje hebt, neem je een bestaand broekje, en teken je op basis daarvan een patroontje --> dat zou ik niet doen voor deftige broekjes, maar voor deze trainingsbroekjes is dat ideaal.
    Laat maar weten of dit min of meer duidelijk is. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jemig wat handig zeg. En 10 minuten per broekje... wauw?!!
    Ik zag net je tuniekje. Die vind ik ook helemaal geweldig. Bedankt voor de tip... ik ga eens ff googelen voor dat boekje ;)
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt!
    Binnen een dag of 10 heb ik weer wat tijd extra, dan kan ik er invliegen... heb al wat t-shirts opzij liggen...
    Ik denk dat het wel zal lukken met je uitleg, had al eens gezien (bij Made denk ik) hoe het ongeveer moet...
    Super!
    Fijne dag nog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat broekje met Bart op is zo tof.
    Goed idee om zo t-shirts weg te werken en er broekjes aan over te houden.
    Grts.Martine

    BeantwoordenVerwijderen