vrijdag 31 december 2010

Groen

Kijk eens wat een schoon vestje ik won bij Oontje! In 't groen, mijn lievelingskleur...

Of in 't bollekes, als je het omdraait.

Dankjewel Oontje, dat was een mooi extra kerstcadeautje!

Mijn nieuwste breisel is toevallig ook in 't groen. Het wordt een trui met kap voor de zoon. Waar ik bij breien een absolute hekel aan heb, zijn de naden. Omdat ik er nooit in slaag die deftig aan elkaar te zetten. Alle truien die ik eerder breide, bestonden telkens uit minstens 4 delen: voor- en rugpand, linker- en rechtermouw. Een hel dus voor mij.

Daarom is dit truitje zo'n verademing: géén naden! De schouders/armaanzetten worden gemaakt door gewoon te meerderen. Eens de meerderingen klaar zijn, zet je een aantal steken apart voor de mouwen, die er daarna gewoon aangebreid worden. Nog iets grappig: je breit van boven naar onder. Het bovenste stuk is dus de kap, die naadloos overgaat in voor- en rugpand én de twee mouwen.

Ik kan er echt niet over hoe fantastisch dit patroon is. Supermakkelijk, dus een echte aanrader!

Maar het eindresultaat, dat zal toch voor volgend jaar zijn...

Ik wens iedereen een fijn eindejaar en een mooi & gezond 2011!

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk voor je ventje dat vestje, ik vind dat groen ook geweldig.
    Eenvoudig breipatroon? Hoe je dat slim krijgt, super. Fijne feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prettig en vreugdevol nieuwjaar!
    Heelrijk hé, zo in 1 stuk breien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een geweldig leuk vestje! Die ster maakt het helemaal af en groen staat je mannetje geweldig!
    Jij ook een heel goed 2011! Maak er een mooi jaar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah ja, hoe vaak al niet een breiwerk is blijven liggen terwijl enkel de naden nog dichtgenaaid moesten worden... Dit leuke patroon ga ik dan ook zeker onthouden.
    Voor mijn dochter maakte ik laatst ook een leuk vestje dat zijwaarts aan een stuk gebreid werd. Ook erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen